By accessing this Air Canada site, you are confirming that you are authorized to do so and that you will abide by Air Canada's Code of Conduct.
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Resetting your password in the Password Assistant is a prerequisite for logging in to ACaeronet. If you have not done so already, please reset your password by going to the Password Assistant (aircanada.voicetrust.com).
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If you are still having problems, call the IBM Help Desk (see "IBM Help Desk Contact Information" section).
To log in use your user name (e.g. ac123456) and your password. You will be directed to HR Connex and have access to Air Canada news like The Daily and Horizons, the Employee Travel Site and HR Connex all in one place. Note that you do not need to reset your password.
If you are having password issues, call the IBM Help Desk (see "IBM Help Desk Contact Information" section).
To log in use your user name (e.g. qkn123456) and your password. Depending on your access privileges, you will either be directed to a portal that displays icons that link to your applications or the ACaeronet. Note that you do not need to reset your password.
If you are having password issues, call the IBM Help Desk (see "IBM Help Desk Contact Information" section).
Q: Do I need to reset my password?
A: Air Canada employees, Rouge employees and Air Canada contractors need to reset their passwords using the Password Assistant (aircanada.voicetrust.com). Retirees and Third Parties do not need to reset their passwords.
Q: Is my password case-sensitive?
A: Yes.
Q: How do I change my password?
A: If you are an Air Canada employee, Rouge employee or Air Canada contractor, reset your password using the Password Assistant (aircanada.voicetrust.com). If you are a retiree or third party, call the IBM Help Desk (see "IBM Help Desk Contact Information" section).
Provider and country specifics charges may apply
Originating Country |
Dial Number | |
ARGENTINA | AG | 0800-444-7790 |
AUSTRALIA | AU | 1-800-82-3150 |
CHINA Northern | CI | 10-800-711-1072 |
CHINA Southern | C4 | 10-800-110-0999 |
FRANCE | FR | 0800-90-1575 |
GERMANY | GE | 0800-182-0628 |
HONG KONG | HK | 800-90-5537 |
ITALY | IT | 800-789828 |
JAPAN | JP | 00531-11-0089 |
JAPAN | J4 | 0066-33-830325 |
JAPAN | TL | 0034-800-900439 |
NEW ZEALAND | NZ | 0800-452241 |
SWITZERLAND | SZ | 0800-56-2305 |
UNITED KINGDOM | UK | 0808-234-9205 |
Provider and country specifics charges may apply
La réinitialisation de votre mot de passe dans l'Assistant mot de passe est une condition préalable pour ouvrir une session dans ACaéronet. Si vous ne l'avez pas encore fait, nous vous invitons à réinitialiser votre mot de passe en vous rendant à l'Assistant mot de passe (aircanada.voicetrust.com).
Pour ouvrir une session dans ACaéronet, utilisez votre adresse électronique d'Air Canada et votre nouveau mot de passe.
Si vous éprouvez toujours des difficultés, veuillez appeler le Centre d'assistance IBM (voir la section "Information de Contact du Centre d'Assistance IBM").
Pour ouvrir une session dans le site, utilisez votre nom d'utilisateur (p. ex. ac123456) et votre mot de passe. Vous serez dirigé au Centre Connex des Ressources humaines et aurez accès à des nouvelles d'Air Canada, notamment dans Le Point et dans Horizons, dans le site des Facilités de transport et le Centre Connex des Ressources humaines, tous regroupés au même endroit. Prenez note que vous n’avez pas à réinitialiser votre mot de passe.
Si vous éprouvez toujours des difficultés, veuillez appeler le Centre d'assistance IBM (voir la section "Information de Contact du Centre d'Assistance IBM").
Pour ouvrir une session dans le site, utilisez votre nom d'utilisateur (p. ex. qkn123456) et votre mot de passe. Selon vos privilèges d'accès, vous serez dirigé vers un portail dont les icônes sont liées à vos applications, ou à ACaéronet. Prenez note que vous n’avez pas à réinitialiser votre mot de passe.
Si vous éprouvez toujours des difficultés, veuillez appeler le Centre d'assistance IBM (voir la section "Information de Contact du Centre d'Assistance IBM").
Q: Dois-je réinitialiser mon mot de passe?
R: Les employés d'Air Canada, d'Air Canada rouge et les fournisseurs d'Air Canada devront réinitialiser leur mot de passe à l'aide de l'Assistant mot de passe (www.acpwassistant.com). Les employés retraités et les tiers n'ont pas à réinitialiser leur mot de passe.
Q: Mon mot de passe est-il sensible à la casse?
A: Oui.
Q: Comment puis-je modifier mon mot de passe?
R: : Si vous êtes un employé d'Air Canada, d'Air Canada rouge ou d'un fournisseur de la Société, vous devez réinitialiser votre mot de passe avec l'Assistant mot de passe (aircanada.voicetrust.com). Si vous êtes un employé retraité ou un employé d'un fournisseur d'Air Canada, appelez le Centre d'assistance IBM (voir la section "Information de Contact du Centre d'Assistance IBM").
Des frais peuvent s'appliquer. Certaines particularités liées au code de pays et au fournisseur local s'appliquent.
Pays d'Origine | Numéro composé | |
ARGENTINE | AG | 0800-444-7790 |
AUSTRALIE | AU | 1-800-82-3150 |
CHINE Nord | CI | 10-800-711-1072 |
CHINE Sud | C4 | 10-800-110-0999 |
FRANCE | FR | 0800-90-1575 |
ALLEMAGNE | GE | 0800-182-0628 |
HONG KONG | HK | 800-90-5537 |
ITALIE | IT | 800-789828 |
JAPON | JP | 00531-11-0089 |
JAPON | J4 | 0066-33-830325 |
JAPON | TL | 0034-800-900439 |
NOUVELLE-ZÉLANDE | NZ | 0800-452241 |
SUISSE | SZ | 0800-56-2305 |
ROYAUME-UNI | UK | 0808-234-9205 |
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