By accessing this Air Canada site, you are confirming that you are authorized to do so and that you will abide by Air Canada's Code of Conduct.
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Resetting your password in the Password Assistant is a prerequisite for logging in to ACaeronet. If you have not done so already, please reset your password by going to the Password Assistant (aircanada.voicetrust.com).
To log in to ACaeronet, use your Air Canada email address and your new password.
If you are still having problems, call the IBM Help Desk (see "IBM Help Desk Contact Information" section).
To log in, use your username (ex. AC123456) and your password. You will be directed to HR Connex and have access to Air Canada news like The Daily and Horizons, the Employee Travel Site and HR Connex all in one place.
We recommend updating your password regularly, and ensuring it has sufficient complexity to be considered a strong password. (More than 14 characters, containing a combination and upper and lowercase letters and digits.) You can now change your password online if you remember your current password, or by contacting the IT Service Desk if you do not. (See the IT Service Desk contact information section)
To log in, use your username (ex. QKN123456) and your password. Depending on your access privileges, you will either be directed to a portal that displays icons that link to your applications or Aeronet. Note that you do not need to reset your password unless you have received a notification that it is expired.
If you are having password issues, you can now change your password online if you remember your current password, or by contacting the IT Service Desk if you do not. (See the IT Service Desk contact information section) To update your password online, you must first update your LDAP password and then your AD password.
Q: Do I need to reset my password?
A: Air Canada employees, Rouge employees and Air Canada contractors are required to update their passwords every 180 days, using the Password Assistant Retirees and Third Party accounts must be updated if/when you receive a notification that it is required.
Q: Is my password case-sensitive?
A: Yes.
Q: How do I change my password?
A: If you are an Air Canada Employee, Rouge employee or Air Canada contractor, reset your password using the Password Assistant. If you are a retiree, and you know your current password, you can use this page to change your password, if you do not, you can contact the IT Service Desk. If you have a third party account, you need to complete two steps to change your password. First, change your LDAP password, then change your AD password.
Provider and country specifics charges may apply.
Originating Country | Dial Number | |
---|---|---|
ARGENTINA | AG | 0800-444-7790 |
AUSTRALIA | AU | 1-800-82-3150 |
CHINA Northern | CI | 10-800-711-1072 |
CHINA Southern | C4 | 10-800-110-0999 |
FRANCE | FR | 0800-90-1575 |
GERMANY | GE | 0800-182-0628 |
HONG KONG | HK | 800-90-5537 |
ITALY | IT | 800-789828 |
JAPAN | JP | 00531-11-0089 |
JAPAN | J4 | 0066-33-830325 |
JAPAN | TL | 0034-800-900439 |
NEW ZEALAND | NZ | 0800-452241 |
SWITZERLAND | SZ | 0800-56-2305 |
UNITED KINGDOM | UK | 0808-234-9205 |
Provider and country specifics charges may apply
La réinitialisation de votre mot de passe dans l’Assistant mot de passe est une condition préalable pour ouvrir une session dans Aéronet. Si ce n’est pas déjà fait, veuillez réinitialiser votre mot de passe en accédant à l’Assistant mot de passe.
Pour ouvrir une session dans Aéronet, utilisez votre adresse électronique d’Air Canada ou votre matricule, et votre nouveau mot de passe.
Si vous éprouvez toujours des difficultés, appelez le Centre de services TI (consultez la section Coordonnées du Centre de services TI).
Pour ouvrir une session, utilisez votre nom d’utilisateur (p. ex., AC123456) et votre mot de passe. Vous serez dirigés vers le Centre Connex des Ressources humaines et aurez accès aux nouvelles d’Air Canada, notamment dans Le Point et Horizons, au site des Facilités de transport et au Centre Connex des Ressources humaines, tous regroupés au même endroit.
Nous vous recommandons de mettre à jour votre mot de passe régulièrement et de vous assurer qu’il est suffisamment complexe pour être considéré comme un mot de passe sécuritaire (plus de 14 caractères avec une combinaison de lettres majuscules et minuscules et de chiffres). Vous pouvez maintenant modifier votre mot de passe en ligne si vous vous souvenez de votre mot de passe actuel ou communiquer avec le Centre de services TI si vous l’avez oublié. (consultez la section Coordonnées du Centre de services TI).
Pour ouvrir une session, utilisez votre nom d’utilisateur (p. ex., QKN123456) et votre mot de passe. En fonction de vos privilèges d’accès, vous serez dirigés vers un portail affichant des icônes liées à vos applications ou à Aéronet. Veuillez noter que vous n’avez pas besoin de réinitialiser votre mot de passe à moins d’avoir reçu un avis indiquant qu’il est expiré.
Si vous éprouvez des difficultés liées à votre mot de passe, vous pouvez maintenant le modifier en ligne si vous vous souvenez de votre mot de passe actuel ou communiquer avec le Centre de services TI si vous l’avez oublié (consultez la section Coordonnées du Centre de services TI). Pour mettre à jour votre mot de passe en ligne, vous devez d’abord mettre à jour votre mot de passe LDAP, puis votre mot de passe AD.
Q: Dois-je réinitialiser mon mot de passe?
R: Les employés d’Air Canada et d’Air Canada Rouge et les sous-traitants d’Air Canada doivent mettre à jour leurs mots de passe tous les 180 jours à l’aide de l’Assistant mot de passe. Les comptes des employés retraités et des tiers doivent être mis à jour à la réception d’une notification à cet effet, le cas échéant.
Q: Mon mot de passe est-il sensible à la casse?
A: Oui.
Q: Comment puis-je modifier mon mot de passe?
R : Les employés d’Air Canada ou d’Air Canada Rouge et les sous-traitants d’Air Canada doivent réinitialiser leur mot de passe à l’aide de l’Assistant mot de passe. Les employés retraités qui connaissent leur mot de passe actuel peuvent utiliser cette page pour modifier leur mot de passe. Sinon, ils peuvent communiquer avec le Centre de services TI. Pour les comptes de tiers, il faut suivre deux étapes pour modifier le mot de passe. Il faut d’abord modifier le mot de passe LDAP, puis le mot de passe AD.
Des frais du fournisseur et propres au pays peuvent s’appliquer.
Pays d'Origine | Numéro composé | |
---|---|---|
ARGENTINE | AG | 0800-444-7790 |
AUSTRALIE | AU | 1-800-82-3150 |
CHINE Nord | CI | 10-800-711-1072 |
CHINE Sud | C4 | 10-800-110-0999 |
FRANCE | FR | 0800-90-1575 |
ALLEMAGNE | GE | 0800-182-0628 |
HONG KONG | HK | 800-90-5537 |
ITALIE | IT | 800-789828 |
JAPON | JP | 00531-11-0089 |
JAPON | J4 | 0066-33-830325 |
JAPON | TL | 0034-800-900439 |
NOUVELLE-ZÉLANDE | NZ | 0800-452241 |
SUISSE | SZ | 0800-56-2305 |
ROYAUME-UNI | UK | 0808-234-9205 |
Des frais peuvent s'appliquer. Certaines particularités liées au code de pays et au fournisseur local s'appliquent.